Spirulina – Regina proteinelor

In: Articole Comentarii: 0

Spirulina face parte din clasa algelor albastru-verzui spiralate, categorie de alge unicelulare care exista pe pamant din cele mai vechi timpuri. Acestea formeaza siruri elicoidale, spiralate, ce nu pot fi vazute cu ochiul liber, forma lor explicand numele generic dat acestora – SPIRULINA.

Algele care alcatuiesc spirulina cresc in mod natural in lacuri cu apa calda, dulce, intr-un mediu alcalin in care organismele toxice nu pot rezista, iar recoltarea lor trebuie facuta in conditii sterile pentru a nu o contamina.Culoarea verde este data de clorofila, iar  cea albastruie, de un pigment exotic numit ficocianina cu efecte terapeutice deosebite.

Este una dintre cele mai simple forme de viata si poate rezista in stare latenta chiar si dupa evaporarea apei. Nu moare nici macar atunci cand se usuca pe pietre la temperaturi de peste 70 grade Celsius. Datorita acestei rezistente la caldura, ea isi pastreaza substantele nutritive chiar daca este expusa la temperaturi ridicate in timpul calatoriilor sau prin procesare alimentara.

Spirulina contine o gama uimitoare de substante nutritive, printre care se numara: clorofila, proteinele, vitaminele, principalele minerale, oligoelemente, acizi grasi esentiali, acizi nucleic (ARN si ADN), polizaharide si o gama foarte larga de antioxidanti. Spirulina este atat de bogata in substante nutritive, incat unii oameni de stiinta considera ca se poate trai numai cu ea pe o perioada foarte lunga de timp.

  • Este o alga alcatuita din 65-75% proteine (cea mai mare concentratie de proteine care exista in produsele alimentare de pe Pamant).

  • Contine toti aminoacizii esentiali la care se adauga inca 10 ne-esentiali.

  • Este foarte bogata in vitaminele A (beta-caroten), B1, B2, B6, E si K.

  • Este o sursa naturala foarte abundenta de clorofila, saruri minerale, fitonutrienti si enzime.

  • Este cea mai buna sursa de acid gama–linoleic (GLA), acid gras esential cu proprietati antiinflamatorii, necesar pentru buna functionare a sistemului nervos.

Proteinele

Spirulina are cea mai inalta concentratie de proteine (raportat la greutate) dintre toate alimentele cunoscute.

Proteinele sunt utile pentru constructia muschilor, pentru oase puternice, pentru rezistenta si pentru echilibrarea zaharului in sange, pentru mentinerea sanatatii sistemului neurologic, pentru vindecarea rapida si pentru oricare aspect al unei vieti sanatoase .

Spirulina este o sursa pura si organica (cruda) de proteine complete pentru organismul uman. Ea converteste lumina solara in proteine mult mai eficient decat orice alt organism viu de pe pamant, iar proteinele sale sunt mult mai usor absorbite de organismul uman decat cele de origine animala, intrucat pot fi amestecate cu apa, cu diferite bauturi sau shake-uri, fara sa necesite coagularea prin gatitul la foc. Fiecare gram de proteine din spirulina este de patru ori mai usor absorbabil decat aceeasi cantitate de proteine din carnea de vita .

Echilibrarea secretiilor cerebrale

Spirulina este vestita pentru echilibrarea secretiilor cerebrale. Absenta unor aminoacizi (compusi ai proteinelor pe care organismul ii foloseste ca pe un fel de caramizi pentru a-si construi tesuturile) poate crea probleme. Spre exemplu, absenta triptofanului din dieta alimentara poate duce la un deficit de serotonina, esentiala in crearea sentimentului de bunastare interioara, dar si a scutului de aparare impotriva stresului. Deficitul de serotonina este asociat cu depresia, cu problemele cronice ale stomacului si cu afectiunile neurologice.

Crearea si imbunatatirea calitatii sangelui

Spirulina reduce anemia, creste cantitatea de hemoglobina, imbunatateste calitatea sangelui si contribuie la formarea celulelor rosii. Iata si cateva argumente:

  • Contine tot atat fier cat carnea

  • Are un continut bogat de clorofila (vestita pentru efectele ei benefice asupra sangelui)

  • Este bogata in ficocianina, care induce producerea unui numar mai mare de celule stem de catre maduva spinarii

Antioxidanti

Pigmentii spirulinei albastru-verzui au efect de antioxidanti si ajung in celulele noastre , protejandu-ne de radiatiile ultraviolete la nivel celular.

De-a lungul timpului, ADN-ul este afectat de catre radicalii liberi produsi de metabolismul nostru, dar si de expunerea la diferite toxine si radiatii. Leziunile la nivelul ADN-ului conduc la boli si accelereaza procesul de imbatranire. Desi organismul incearca sa se refaca singur, adeseori este coplesit de radicalii liberi, mai ales pe masura ce imbatranim. Acest lucru conduce la moartea prematura a celulelor sanatoase, boli degenerative si mutatii celulare ce pot duce la aparitia cancerului.

Spirulina contine urmatorii antioxidanti:

  • Beta-carotenul (si alti carotenoizi) – care prelungesc durata vietii si stimuleaza sistemul imunitar

  • Clorofila – care contribuie la producerea si purificarea sangelui

  • Zeaxantina- ajuta la imbunatatirea vederii

  • Superoxid dismutaza (SOD) – enzima cu valoare antioxidanta care ajuta metabolismul

  • Ficocianina – stimuleaza producerea celulelor stem

Stimularea sistemului imunitar

Spirulina sporeste productia de anticorpi si citokine, inclusiv a interferonului si a interleukinelor, fapt ce permite organismului sa se apere de microbi si virusi.

Pe masura ce in sange ajunge un numar mai mare de celule noi ale sistemului imunitar, acestea se concentreaza in amigdale, in apendice, in maduva spinarii, in ficat, in nodulii limfatici, in splina si in timus, imbunatatind astfel starea de sanatate si imunitatea organismului.

Un studiu stiintific efectuat in India arata ca un singur gram de spirulina consumat zilnic timp de un an conduce la o remisiune cu 45% a leziunilor precanceroase orale ce apar la consumatorii de tutun (cei care il mesteca).

Acidul gama-linoleic (GLA )

GLA este important pentru crestere si dezvoltare, iar sursa cea mai abundenta este laptele matern. Pe locul doi se situeaza spirulina, aceasta fiind recomandata frecvent celor care nu au fost alaptati pentru a-si dinamiza dezvoltarea hormonala si mentala de care nu au avut parte in copilarie din cauza nutritiei inadecvate.

Spirulina este singurul aliment verde bogat in acidul gras esential GLA. Mai exista doar un singur super-aliment la fel de bogat in aceasta substanta, si anume semintele de canepa.

GLA are urmatoarele proprietati :

  • Face pielea si parul sa devina stralucitoare si ferme, dar in acelasi timp catifelate.

  • Alina simptomele inflamatorii ale artritei

  • Contribuie la reducerea alergiilor

Sulful

Spirulina contine de asemenea mai multe forme biologice de sulf mineral, care are capacitatea de a imbunatati sistemul imunitar, puterea fizica, flexibilitatea, agilitatea, tenul, luciul parului, viteza procesului de vindecare si buna functionare a ficatului si a pancreasului, dar care ajuta, in acelasi timp, la eliminarea toxinelor din organism.

Vitamina B12

Spirulina contine vitamina B12, dar nu conduce la cresterea cantitatii de B12 din sange, ceea ce inseamna ca ea nu completeaza necesarul organismului uman si nu vindeca deficitul pe care il are acesta. In schimb, ea poate vindeca multe simptome asociate cu deficitul de B12, cum ar fi anemia.

Comentarii

Lasa un comentariu

Articole